måndag 29 december 2014

The seafront tea rooms

Jag har tidigare läst Vanessa Greenes The Vintage Teacup Club och den var lika ljuvlig som dess omslag. Detsamma gäller för hennes andra bok, The Seafront Tea Rooms.

Tre kvinnor sammanförs av olika skäl och åker runt i norra England för att besöka de bästa tesalongerna. Alla vardagens livsbekymmer går att lösa över en kopp te och en välbakad kaka. Kärleksbekymmer, familjestrul, livspussel och annat gör dessa kvinnor till riktigt nära vänner och livet tar sig en vändning för dem alla.

Boken är riktigt mysig och beskrivningarna av maten, tesalongerna och tedrickandet får mig att längta efter England och a proper Afternoon Tea.

Jag har, under min läsning, kommit fram till att jag verkligen gillar feelgoodböcker som på något sätt handlar om mat. Jag tar gärna emot tips på fler...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar