onsdag 3 december 2014

3: En trilogi. Bra? Dålig? Minnesvärd?

Alltså, kan man räkna Bridget Jones-böckerna som en trilogi? Det borde man väl... Hur som helst så gör jag det för det är tre böcker i samma "serie" som jag kan komma på.


Jag älskar Bridget! När jag läste de två första böckerna för en sisådär femton år sedan så bet jag att jag skrattade högt och jag kände så väl igen mig i Bridget. Jag minns att jag några år senare såg filmerna (älskar dem med) ihop med min dåvarande kille och vi kom fram till att vårt första möte nästan var som Bridget och Darcys. Gemensamma vänner till oss hade julfest och jag hade gått all in när det gäller julutstyrsel. Tomteluva, röd sammetsklänning med röda dunkanter, strumpbyxor med renar på. Förmodligen ingen vacker syn på någon över fem år. Eller så var det det, en vecka senare blev vi ju ihop :-p

Anyway, jag blev skeptisk nu när den senaste Bridgetboken kom. Kan det verkligen bli bra så här långt efter? Många sa dock att den var bra så jag läste och ja, Bridget är lika bra nu som då. Jag gillar att hon blivit äldre och har barn, jag kunde relatera till den nya Bridget såsom jag tidigare gjort. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar