tisdag 2 december 2014

Flora & Ulysses

Tidigare i år stiftade jag bekantskap med Kate DiCamillo och hennes porslinskanin Edward som jag blev helt förtjust i. När jag nu hittade en ny bok av samma författare slängde jag mig girigt över den och väntade på att den skulle ta mig med samma storm som den förra.

Det kan jag tyvärr inte säga att den gjorde... Flora & Ulysses handlar om en ung tjej som älskar att läsa om superhjältar och som en dag upptäcker att en ekorre håller på att bli uppäten av en dammsugare av märket Ulysses. När det visar sig att ekorren fått övernaturliga krafter av detta så beger de sig ut för att bekämpa brott mm.


Visst, historien har en viss charm och illustrationerna är fina, men den når inte upp i samma nivå som Edward Tulane.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar