torsdag 20 juni 2013

Sommarläsning

Sommarutmaningen cirkulerar runt och både Sincerely Johanna och Ciccis bokblogg har utmanat mig. Sent omsider försöker jag nu svara:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar? 
Tråkigt nog ett gäng bokcirkelböcker - till Bokmaskarna: Barnsmorskan i East End, Walden och Nelson Mandela - tolerans och ledarskap. Till Bokbubblarna: Bokklubben vid livets slut och Fjärilseffekten.


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
Just nu läser jag John Knowles A seperate peace till Wallflowerutmaningen men jag vill hellre läsa chick lit.


3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
Om vi hade kunnat öppna balkongdörren och dra ned en rullgardin så hade min läshörna varit perfekt, just nu är det dock varmaste platsen i hela huset.


4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa i sommar? 
I soffan och sängen medan jag ammar Lill-Grefvinnan. Precis som innan...


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa? 
Absolut ingen aning, utöver bokklubbsböckerna tänker jag läsa massvis med chick lit så jag hoppas på nån av dem.


6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar? 
En man som heter Ove. Ska köpa den till mamma :-)


7. Strand eller hängmatta?
Hade gärna haft en hängmatta...

8. Deckare eller roman? 
Roman - jag är ingen deckarfantast.

9. Favoritgenre?
Chick lit?

2 kommentarer:

  1. jag rekommenderar hängmatta på stativ, men bra kudde och kanske en filt (kostar inte många hundralappar), risken är att man somnar :)

    SvaraRadera