onsdag 26 juni 2013

Vill du verkligen radera dina gamla förhållanden?

När sommaren kryper fram kommer också mitt sug efter chick lit - vad bättre att läsa då än Alexandra Potter? När jag gick igenom min hylla senast insåg jag att jag har tre olästa Potter kvar, det jobbiga med favoritförfattare är att jag både vill läsa allt men ändå ha lite kvar...

Nu blev det Don't you forget about me som jag läste. Pga titeln hade jag hela tiden Simple Minds låt med samma namn i huvudet - värre soundtrack kan man ju ha...

Som vanligt bjuder Potter på kärlek, lite övernaturliga inslag och lite dold sensmoral. Tess har precis blivit dumpad av Seb och sitter ledsen på nyår och ser på tv. Ett inslag kommer på om hur man kan radera jobbiga händelser och hon provar. Dagen efter minns hon inte vad hon gjort, men ingen i hennes närhet verkar minnas hennes ex, Seb, och när de råkar springa på varandra verkar han inte känna igen henne. Det visar sig att hon har raderat deras historia, nu får hon en ny chans.

Som det ska vara i chick lit så listar läsaren ut vad som ska hända innan huvudpersonen gör det, men som vanligt stör det mig inte alls. Jag älskar Potter, den här var bra, men Who's that girl? är fortfarande favoriten.

Nu har jag bara två böcker kvar... Tur att det står på hennes hemsida att det kommer en ny till jul.

8 kommentarer:

  1. Nej, jag samlar på den i facebook :)

    (men alla är ju så gamla, typ farfar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. (alltså har jag några ex i Facebook)

      Radera
    2. Trevligt att ha dem samlade där :-p

      Radera
    3. "Hellre ett ex på facebook än tio i handen"

      Radera
  2. P.S.
    Hihi, ibland sparar jag på slutet för att ha slutet kvar...

    SvaraRadera
  3. Tror jag får ta och läsa en Potter snart! :-D

    SvaraRadera