tisdag 4 juni 2013

Desperat hemmafru - ingen hit

När chick lit-suget nu kom igång så starkt letade jag i mina hyllor efter något trevligt att läsa och valet föll på daisy Waughs The desperate diary of a country housewife. Den har stått i hyllan några år och bara titeln gjorde att jag kände att den borde passa bra just nu när jag själv är en desperate country houswife.

Nja. Jag vet inte riktigt. Enda likheten var att hon som stadsbo flyttat ut på landet med familjen och hennes man jobbar jämt och ständigt. Jag är dock inte skribent, jag ligger inte med mannen som fixade vårt kök (vi hade nog ca 3-4 pers som gjorde det och jag låg inte med någon av dem) och förhoppningsvis ligger min man inte med någon av de bitchiga rikemansmammorna här i lilla Fjärås (mest eftersom Grefveklanen är så stor att vi verkar vara släkt med typ alla här ute på landet).

Boken var faktiskt inte direkt underhållande eller intressant, inte det sämsta jag har läst, absolut inte, men inte i närheten av så bra som jag hade hoppats på.Lite synd på en bok som kunde varit riktigt kul.

2 kommentarer:

  1. ligga med hantverkare är tris läsning, då föredrar jag Joanna Trollope, hon/hennes hjältinnor står bara och diskar och hänger upp tvätt.... Kanske skillnad mellan det amerikanska och brittiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Daisy Waugh är britt hon med, så här handlar det nog bara om konstig smak.

      Radera