onsdag 30 december 2020

Två underbara omläsningar



För en väldans massa år sedan läste jag Tillsammans är man mindre ensam och White oleander och jag älskade dem båda. I flera år har jag sparat dem i hyllan och velat hitta tid och lust för att läsa om dem - men det finns ju alltid en massa nytt som pockar på ens uppmärksamhet. 

I år blev det dock äntligen dags - jag och min kompis Lotta bestämde att vi skulle läsa Tillsammans... och diskutera den samt se filmen. Nu blev det inte riktigt så då hon fick Corona precis när vi skulle träffas. Boken blev läst iaf och den var precis lika bra nu som då. Dessa speciella människor och deras livsöden - värmen och kärleken som kommer ur deras vänskap och hur de alla växer tillsammans. Jag är glad att jag läste om den och jag älskar den fortfarande. 

Betyg: 🛋🛋🛋🛋🛋

White oleander är också en bok jag älskade när jag läste den - jag vet att Oprah valde den i sin bokklubb och jag älskade alla miljöbeskrivningar. När det blev min tur att välja bok till Bokbubblarna i år så blev det den här - men tyvärr blev träffen då den skulle diskuteras inställd. Jag slutade läsa om den och det var inte förrän nu under jullovet som jag läste ut den. Den är fortfarande helt underbar! Här är ett tragiskt livsöde men också en roman om längtan, kärlek, familj och själviskhet. Boken är så vackert skriven och den är lätt att dras in i. Jag älskar att få följa Astrid och hur hon längs den mycket jobbiga fosterhemsresan hittar sig själv längs vägen. 

Betyg: 🌸🌸🌸🌸🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar