tisdag 29 december 2020

Stephanie Plum 24, 25 och 26






Jag älskar Janet Evanovichs serie om bounty huntern Stephanie Plum och läser serien när det kommer ut nytt. I år hade jag dessa tre sparade och var lite orolig över att läsa dem i rad - ibland är handlingen ganska repetitiv - men nej då, det här var tre olika böcker som bjöd på ordentlig underhållning. 

Hardcore 24 får vi träffa på zombies och det blir en annorlunda jakt för Stephanie och hennes vänner. Underhållande och påminde mig lite om serien iZombie som jag nyligen sett. Betyg: 🍩🍩🍩🍩🍩

I  Look alive 25 tar Stephanie och Lula över en deli eftersom alla cheferna mystiskt försvunnit. Den här tyckte jag skilde sig från övriga böckerna och jag gillade det - det blev inte samma historia - jag tror inte ens Stephanies bil exploderade... Betyg: 🍗🍗🍗🍗🍗

I Twisted 26 är det Grandma Mazur som är huvudperson - hon har precis blivit änka från en maffiaboss och nu är alla ute efter en hemlig nyckel. Vem har den? Lika bra som vanligt, jag skrattade och läser med spänning. Betyg: 🗝🗝🗝🗝🗝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar