onsdag 30 december 2020

Årets julläsning


Jag började med julläsningen redan i november och det var riktigt mysigt att gosa ned sig i läsfåtöljen, läsa lite julmys och så hade ju Bokbubblarna en digital träff i december där vi pratade om just julläsning. Dessutom valdes julböcker till hyllvärmarläsning i december. 

Tio underbara, härliga, hemska dejter var precis vad jag behövde - en snabbläst, charmig berättelse om att bli fuldumpad och en galet stor familj som ser till att man kommer över idioten. Kärlek, vänskap och en påminnelse om att det kan vara bra att våga bjuda på sig själv och säga ja till saker för att ha kul. Betyg: 👩‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👨

Jul i krinolin såg så inbjudande ut på omslaget att jag var tvungen att läsa den. Lite Jane Eyre möter Northanger Abbey - spöken, krinoliner och män med hemligheter inlåsta i slott - den var trevlig läsning men inte så mycket jul. Betyg: 👻👻👻

Christmas at hope cottage blandar jul, mat och magisk realism - mumselimums! Efter en riktigt otrevlig olycka tvingas Emma flytta hem till sin mormor. Där finns exet, den "magiska" kokboken och en ny jobbig främling. Charmig och med helt rätt ingredienser för julmys. Betyg: 🥧🥧🥧🥧

Christmas at the island hotel - åh, en ny bok av Jenny Colgan gör mig aldrig besviken! Den här utspelar sig året efter den förra julboken på ön Mure. Allt är mörkt och sorgligt - men kan det norska ljuset liva upp ön? Ja, jag älskar Colgans böcker, så är det bara. Den här var rolig och sorglig och alldeles, alldeles underbar. Betyg: 🥐🥐🥐🥐🥐

En oönskad julklapp kändes given eftersom jag älskade Molins förra bok, Som en öppen bok. Den här är också bra - om familjehemligheter, att jobba inom vården och att fly från sina problem. Inte jättejulig men definitivt bra läsning. Betyg: 👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️

Butternut lake; the night before christmas. Den här blev min hyllvärmare i december - den är kort och jag har inte läst de andra i serien (det kommer jag inte heller att göra). Kanske ger den mer om man läst de andra men nja, det är mycket somska hända på väldigt få sidor och den påminner om en dålig julfilm som försöker trycka in allt juligt på en gång. Betyg: 🎄🎄🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar