torsdag 31 december 2020

En salig blandning



Sist ut i min lilla ikappbloggning kommer den här blandningen av böcker jag läst och lyssnat på. 

Selma Lagerlöfs Bortbytingen läste jag i våras ihop med eleverna och sedan såg jag pjäsen som ligger (låg) på SVTplay. En spännande historia, här fint illustrerad. Betyg: 👦👦👦👦

Hur du blir parisisk var du än är läste jag snabbt en kväll och nja, jag är nog inte så himlans parisisk av mig. Betyg: 🕶🕶

Ett väldigt stort hus på landet var inte heller den var jag förväntade mig. Jag störde mig på karaktärerna och storyn men visst - den hade en del intressanta twister. Betyg: 🏡🏡🏡

Frankissstein läste vi i Bokbubblarna och den var fascinerande och intressant om AI, sexbotar, kön och Mary Shelly. Två olika berättelser som flätas samman och det är mycket att diskutera om bokens innehåll. Betyg: 🤖🤖🤖🤖

En mammas överlevnadshandbok - ja, varför skulle jag inte läsa den? Rolig, full med tips och inspirerar till att äta choklad. Underbart! Betyg: 🍫🍫🍫🍫

Ett bättre jag var väldigt intressant. En journalist bestämmer sig för att under ett år testa olika självhjälpsböcker för att se om hennes liv blir bättre. Det visar sig bli mycket mer än vad hon trott... Betyg: 😇😇😇😇

Yes please är en bok av/om/med komikern Amy Poehler och jag lyssnade på den som ljudbok. Den här versionen var verkligen inspelad som ljudbok med olika skådisar som gästade och läste delar - så roligt! Betyg: 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar