torsdag 31 december 2020

Fyra hyllvärmare som blev lästa



På Instagram har Jennys bokhylla haft en hyllvärmarutmaning under året (#mina_hyllvärmare2020) och varje månad har hon gett oss olika bokstäver att utgå från när vi ska ta tag i våra böcker som stått och samlat damm i hyllorna. Vissa månader fick jag läst riktigt många och vissa månader blev det ingen alls - så kan det gå. 

At home with Madame Chic har jag köpt på loppis någon gång för att jag gillade omslaget - den visade dig innehålla en skatt! Wow, jag blev lite av en ny människa efter att ha läst den. Jag började se både mig och mitt hem på ett nytt sätt och jag har nog aldrig lyssnat så mycket på fransk cafémusik innan. Boken handlar om att inspireras till att se saker på ett nytt sätt och jag rekommenderar verkligen boken. Betyg: 🛁🛁🛁🛁🛁

Konsten att hålla sig flytande är en söt berättelse om att kämpa för något, vänskap över åldrarna och att våga bli den du ska vara. Väldigt charmig. Betyg: 🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♀️

Midnight at The bright ideas bookstore är en skruvad och spännande bok om ett udda mord i en bokaffär. Eller? Är det ett mord? Intressant för bokälskare var den iaf. Betyg: 📕📗📘📙

A french affair är av en av mina favoritförfattare och det var länge sedan jag läste något av henne. Den här var lite mysig - antikvariat, griniga gubbar à la Mr Darcy och lite kärlek. Betyg: 🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar