onsdag 11 december 2019

Jultema med Bokbubblarna

I måndags träffades Bokbubblarna för årets sista möte och som vanligt hade vi läst valfri julbok. Vi pratade om hur annorlunda det är nu - för några år sedan fanns det oftast en eller två julböcker så vi hade alla nästan läst samma - numera finns det (nästan) hur många som helst att välja mellan. Bea sa att hon hade läst alla, men det visade sig bara vara nästan alla 😉



Vi åt, pratade och myste med glögg och fick många fina rekommendationer på böcker att läsa och några vi kan undvika. Jag var väldigt nöjd med mitt val, Sheila O’Flanagans A season to remember, som var jättemysig. Den utspelar sig i ett hotell, The Sugar Loaf Lodge, och vi får följa gästerna där i varsitt kapitel. Det är som små mininoveller för vi får en hel story om gästen och sedan går det vidare till nästa person i nästa kapitel. Stämningsfull, julig och alldeles, alldeles underbar - som en julfilm på Netflix.

Betyg: ❄️❄️❄️❄️❄️ 



Traditionsenligt bytte vi julklappar och jag hade turen att få Annas paket som innehöll en tekalender! Så snygg och helt perfekt för mig - jag kan inte få nog med teer! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar