söndag 29 december 2019

Tegelstensläsning: Anna Karenina


I somras skrev jag om att jag var med i en tegelstensläsning av Anna Karenina och jadå, jag tog mig i mål. Otroligt långtråkig bok även om den ibland flöt på snabbt och lätt men ibland höll jag på att bli galen på alla rodnande blickar hit och dit. Det är kul att ha läst den men det är inte direkt en bok jag kommer läsa om.

Några saker som kom upp i diskussionerna (jag var ju med i en utmaning på instagram) var att det är väldigt många karaktärer som är med och som vi får följa - så varför heter den just Anna Karenina? Hon är iofs en viktig karaktär men hon är ju knappt med i berättelsen? Det är ett sorgligt öde vi får följa och jag fastnade mer för Levin och den fjantiga Kitty än för Anna och hennes älskare.

Jag kände inte till historien tidigare och har inte sett filmerna som gjorts - jo, nu efteråt har jag sett den med Kiera Knightly som Karenina. Den var snyggt gjord som en teaterscen men den hade ju också kortat ned vääääääldigt mycket.

Anyway, kul med tegelstensutmaningar - nu hoppas jag nästa sommarprojekt blir Joyce.

Betyg: 🚂🚂🚂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar