måndag 30 december 2019

Juliläsning: The Bookshop on the shore

Jag älskar Jenny Colgans böcker så när den här stod och lockade i Pocket Shops hyllor så var den ju tvungen att få följa med mig hem och läsas. Som vanligt så älskade jag den, men jag undrar vad titeln har att göra med boken - det är vääääldigt lite book shop i den.

Handlingen är lite fristående fortsättning på Colgans tidigare bok (som jag ÄLSKADE! som heter The little shop of happy ever after) och den kretsar kring Zoe och hennes son (som valt att inte prata) och deras äventyr när de flyttar in hos en pappa med tre besvärliga barn. Tanken är att Zoe ska bli barnens nanny och samtidigt ta hand om bokbussen eftersom Nina (från förra boken) är höggravid och inte kan sköta den. Pappan i familjen är ofta frånvarande och barnen har skrämt bort samtliga tidigare nannys - men kommer det bli annorlunda den här gången?

Tja, har man sett/läst någon nannyhistoria (Sound of music, Jane Eyre m.fl. så kan man säkert lista ut hur det går men det gör ingenting - för det är mysigt hela vägen fram. 

Betyg: 💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar