torsdag 6 mars 2014

Efter omstart går det fort...

Ja, starten för läsmaratonet gick i lördags - men jag har ju alltid varit lite segstartad så det tog lite tid innan jag kom igång. Skavde inte skorna lite? Hade jag inte lite ont i benen? Ni vet hur man känner efter extra noga...

Jag påbörjade Karen Joy Fowlers What I didn't see som är en novellsamling - men jag lyckades liksom inte riktigt komma in i den. Eftersom jag älskar Fowlers The Jane Austen book club så vill jag ju läsa mer av henne, men den fastnade inte.

Nu vet jag varför. När jag googlar den ser jag att Karen Joy Fowler är känd som sci fi- och fantasyförfattare. Ähm, what??? Okej... Nu förstår jag ingenting. Det är såååå inte min genre. Men, Austen, hon är väl ingen fantasi? Lite tidig för sci fi va?

Ja ja. Vi får se om jag återgår till att läsa den vid senare tillfälle, men nu gav jag upp den och då, då tog det fart. Två böcker på två dagar - hurra! Åtta kvar innan mål och jag har iaf påbörjat Alexandra Potters senaste.

2 kommentarer:

  1. (om det är segt, kan jag fuska och hoppa över några tråkiga sidor i början :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla gör på sitt sätt, huvudsaken är att man kommer i mål ;p

      Radera