lördag 8 mars 2014

1/10: Miss Piggy skriver om män och grodor

Jag älskar Mupparna och framför allt Miss Piggy - ett tag hade jag henne som avatar här på bloggen, ni vet, i början när man ville vara anonym. Jag är ju inte så anonym längre och det känns helt okej och Miss Piggy får vara en förebild istället för min bild.

Anyway, för längesedan köpte jag hennes The Diva Code: Miss Piggy on Life, Love and the 10,000 Idiotic Things Men Frogs Do. Nu blev den första boken ut i Läsmaratonet och vilken bra start det blev!

Boken är väldigt rolig (iaf om man har min humor). Man behöver kanske inte älska Miss Piggy men man måste kunna skämta om män, kvinnor och grodor. Jag läste den på tåget och flera gånger skrattade jag högt.

Spoiler: Vi får inte 10,000 dumma saker, det visar sig nämligen att Miss Piggys agenter fått Kermit att renskriva det hon säger (alla vet att en diva inte skriver boken själv) och han blir lite kränkt och vill inte skriva ned alla sina fel - något Miss Piggy tycker är löjligt eftersom hon faktiskt inte pekat ut just honom i boken. hon har ju faktiskt bara pratat om grodor i allmänhet... Hrm...

Ja, rolig och snabbläst och precis vad jag behövde för att komma igång efter februaris tröga läsmånad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar