onsdag 12 mars 2014

3/10: The love detective

Det är inte ofta jag köper en bok och läser den direkt, men jag är glad att jag slängde mig över Alexandra Potters nya The love detective (med det härliga omslaget).

Det är ju ingen nyhet att jag är ett Potter-fan, hennes Who's that girl? är fortfarande favoriten. The love detective är bra, men den slår inte favoriten.

Det var lite smålustigt att läsa den här så tätt inpå Kinsellas Wedding night - handlingen är nämligen snarlik, dock gillar jag den här storyn eftersom själva sexet inte är i centrum.

Ruby Miller är författare och säljer bra inom kärlekslitteratur - tyvärr har hon tappat tron på kärleken efter att ha blivit lämnad av sin  otrogna pojkvän. När hennes lillasyster föreslår att Ruby ska hälsa på henne i Indien så nappar hon på idén och åker dit.

En vecka med sol, bad och yoga går fort och hemresan står för dörren - när lillasystern meddelar att hon och yogaläraren ska gifta sig. Utan ett vidare avsked försvinner systern och yogakillen och Ruby bestämmer sig för att leta reda på dem för att stoppa det hela.

En tågresa, stulet bagage, en jobbig amerikan och en mystisk chaufför - Ruby får definitivt ett spännande Indienäventyr.

Jag har aldrig varit i Indien men kan tänka mig att den här boken är utmärkt för er som varit där (eller som vill dit) för den bjuder på mycket av Indiens charm. Självklart bjuder den, på typiskt Potter-manéer, också på kärlek och lite magi.
http://distilleryimage10.ak.instagram.com/94bd5076a36d11e3adc2123587d614a2_8.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar