tisdag 28 juni 2011

Trevliga bekantskaper


The sugar queen - Sarah Addison Allen - en bok jag fick ifrån Cinnamon i ett pocketbyte. Lite övernaturlig, udda och väldigt bra. Enligt Cinnamon ska hennes andra böcker också vara riktigt bra.

Kaxiga tjejers guide till att få det de vill ha - Cameron Tuttle. Kanske inte riktigt en chic lit men en helt underbar bok jag fick av Pantalaimone i ett pocketbyte. Rosa, kaxig och rolig!

Seducing Mr Darcy - Gwyn Cready. Boken hamnade i min ägo när jag skrev min uppsats om chic lit-kvinnor och Mr Darcy förra sommaren. Jag googlade runt och tyckte den här verkade intressant - och jackpot! Under en hypnos så hamnar huvudpersonen mitt i Austens verk och råkar ställa till det genom att ligga med Mr Darcy - som då sedan inte kan bli ihop med Lizzy...

Weekend in Paris - Robyn Sisman. En lite Askungeliknande berättelse om att våga i livet - charmig och härlig (den utspelas ju i Paris liksom). Har också läst och gillat Perfect strangers och Just friends av Sisman.

I dina kläder - Jane Green. Den här bara älskade jag - kanske för att jag älskar filmen The Holday och jag tycker att denna är lite samma grej - två kvinnor "byter liv" med varandra för att se om gräset är grönare på andra sidan. Ibland undrar man ju faktiskt... Hrm... vad mer av Green har jag läst? Jo: Mellan raderna (ogillade), The beach house (helt okej) och 39 års krisen (bra). Jag gillar Green och kan tänka mig att läsa mer av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar