lördag 11 juni 2011

Ni bestämmer min chic lit-lista

Jomen, så att...

Jag hade tänkt att jag skulle göra ett inlägg eller flera med tips på chic lit. Jag hade tänkt att denna skulle komma upp nu i helgen, men iom att slutbetygen ska sättas på måndag och flertalet av mina elever igår insåg att de behövde lämna in ett års arbeten (för det är ju mesigt att göra dem i tid) så har jag lite andra prioriteringar den här helgen.

Alltså tänkte jag att ni läsare får berätta lite granna om vad ni vill ha och hur ni vill ha det och så ser jag till att fixa det till nästa helg istället.

* Ett långt inlägg eller en serie av flera små, uppdelade i olika kategorier?
* Med eller utan bilder/länkar till böckerna?
* Bara mina tankar eller en kort beskrivning vad de handlar om?
* Eftersom jag inte direkt recenserar böcker här, vill ni att jag länkar till andra bloggare som har recenserat?
* Mysböcker och chic lit eller bara chic lit?
* Övriga tankar, idéer, synpunkter är varmt välkomna!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill gärna ha en serie av flera små uppdelade i olika kategorier. Bilder tycker jag är bra, då har man tre saker att minnas en bok på, författare, titel, framsida. Speciellt bra om man ska scanna efter den i en osorterad bokaffär. Och jo, länkar till andra som recenserat kan vara en bra idé :) Mysböcker och chic lit är ju båda trevliga att läsa om, tycker du kan ta upp båda sorterna!

    SvaraRadera
  2. Håller med Fia och är in so much need of tips så jag kommer att kolla vad du skriver med stort intresse. Läste precis den roligaste nånsin - "50 sätt att träffa den rätte" av Lucy-Anne Holmes och nu vet jag inte hur jag ska hitta nåt som toppar den.

    SvaraRadera
  3. Fia: Vi tänker ju likadant så det finns stor chans att du får din vilja igenom.

    Anonym: Holmes-boken ligger på min reserveratlista på Bibblan - är jättesugen på den!

    SvaraRadera