torsdag 30 juni 2011

Bröllop i chic lit

Eftersom det, om två månader, är dags för mig att stå brud så blir det en del bröllopsinspirerad läsning. På sistone har jag läst:

* Bröllopsfixaren - riktigt mysig men med störande inlägg om mat hela tiden.
* Amy's honeymoon - loved it! Om att sticka på smekmånad själv när man blir lämnad vid altaret.
* Something borrowed - inte min grej...

Tidigare har jag läst Shopaholic ties the knot - min första i den serien och den var charmig och delar av den kunde jag känna igen i mig själv...

Jag har också läst The best day of someone else's life som jag tyckte var riktigt bra.

6 kommentarer:

  1. Jag älskar titeln The best day of someone else's life! Har inte hört den innan.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid planeringen som är roligt, och sedan tänka på det efteråt... (i morgon har vi vår 29:e bröllopsdag :)

    SvaraRadera
  3. Nora Roberts har också en serie på fyra delar som handlar om 4 vänner som tillsammans har ett företag som fixar bröllop. Gillade serien skarpt, trots att den var ganska "predictable". Titta här: http://www.noraroberts.com/books/trilogies.html

    SvaraRadera
  4. Hannele: He he, jag tycker planeringen är skittråkig men däremot tror jag att själva bröllopet blir hur bra som helst!

    Boktok73: Tack för tipset, ska spanas in!

    SvaraRadera
  5. Vilket bra inlägg! Själv tror jag att jag hade uppskattat bröllopsfixaren. Bröllop och mat i ett! Borde inte kunna gå fel.;)

    SvaraRadera