tisdag 1 januari 2019

Bokåret 2018

Inget rekordår 2018 men på sätt och vis ändå - jag må inte ha nått målet jag satte på Goodreads med 85 böcker men jag verkar ha läst väldigt mycket som jag tyckte om. Väldigt många femmor och fyror har delats ut och så har jag utmanat min läsning med både tegelstenar och utanför min comfort zone. Jag är väldigt glad för mina bokklubbar som pushar mig att prova nytt och också ett tack till mina nya bekantskaper på Pocket Shop som ger mig tips och utmanar mig. Som tack träningsutmanar jag dem och det vinner vi ju alla på - jag vidgar min läsning och de upptäcker rörelseglädjen.

Så här såg läsningen ut 2018 (fetstilta lite extra bra):

Läst 2018

Januari:

Tjockdrottningen - Moa Herngren. E-bok/ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
Hannah Green and her unfeasibly mundane existence - Michael Marshall Smith. Bibblanlån/ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻
Alla borde vara feminister - Chimamanda Ngozi Adichie. Ljudbok Storytel. Omläsning. 🌻🌻🌻🌻🌻
Själv - kraften i egentid - Linus Jonkman. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
Stanna hos mig - Ayòbámi Adébáyò. E-bok bibblan/ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻
Vargarnas historia - Emily Fridlund. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Prestationsprinsessan - Cajsa Tengblad. Ljudbok, Storytel. 🌻🌻🌻🌻

Februari:
Det är bara att springa - Petra Månström. Bibblan. 🌻🌻🌻
Äta kakan och ha den kvar - Kristin Emilsson. Hyllan. 🌻🌻🌻
Geek parenting - Stephen H. Segal. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
The unmumsy diary - The unmumsy mum. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻
PT-Fias tio i topp - Sofia Sjöström. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Surprise me - Sophie Kinsella. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻
Hej syster - Navid Modiri. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻
Jag hatar att träna - Brita Zackari. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻
Geekerella- Ashley Poston. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Den som väntar - Kristin Emilsson. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻

Mars:
Floden om natten - Erica Ferencik. Ljudbok Storytel. 🌻🌻
Ragga som du shoppar - Lin Jansson. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻
The strange library - Haruki Murakami. Ljudbok Storytel. 🌻🌻
Doctor Who: The day she saved the Doctor - Susan Calman. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
Den underjordiska järnvägen - Colson Whitehead. Bibblan. 🌻🌻🌻
Libriomancer - Jim C. Hines. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
Unmasked - Andrew Lloyd Webber. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻
Bokhandeln på Riverside drive - Frida Skybäck. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻🌻

April:
Yxmannen - Ray Celestin. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
You're never weird on the internet - Felicia Day. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
Övertalning - Jane Austen (omläsning). Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Northanger Abbey - Jane Austen (omläsning). Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻

Maj:
Waistcoats & weaponry - Gail Carriger. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Gröna fingrar sökes - Annica Estassy. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
The fangirl's guide to the galaxy - Sam Maggs. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Själasörjaren - Christine Falkenland. Bibblan. 🌻🌻
Allt du önskar - Kristin Emilsson. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻

Juni:
Den lilla bistron i Bretagne - Nina George. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻
Den svavelgula himlen - Kjell Westö. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻
Hunger: A memoir of /my) body - Roxane Gay. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻
Annabelle - Lina Bengtsdotter. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Plåtmannen - Sarah Winman. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻
Godnattsagor för rebelltjejer 2 - Elena Favilli. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻🌻

Juli:
Why mommy drinks - Gil Sims. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
Manners & mutiny - Gail Carriger. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
The endless beach - Jenny Colgan. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻🌻
All grown up - Jami Attenberg. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Mafioso - Ray Celestin. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻

Augusti:
Omgiven av idioter - Thomas Eriksson. Hyllan. 🌻🌻🌻
Binas historia - Maja Lunde. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
How to stop time - Matt Haig. Ljudbok Storytel/Skolbibblan. 🌻🌻🌻🌻
30 dejter på 30 dagar - Sarah Title. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻
The magic of not giving a f*ck - Sarah Knight. Bibblan. 🌻🌻

September:
Hjälp jag är utmattad - Clara Lidström. Bibblan. 🌻🌻🌻
Nuckan - Malin Lindroth. Bibblan. 🌻🌻
The hate U give - Angie Thomas. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻
Pappaklausulen - Jonas Hassen Khemiri. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
Hit med flaskan - Emma Knyckare. Bibblan. 🌻🌻🌻

Oktober:
The girls' guide to homemaking - Amy Bratley. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Det - Stephen King. E-bok Storytel/Bibblan. 🌻🌻🌻🌻
Förälskad i trubbel - Sarah Title. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻🌻
Art matters - Neil Gaiman. Skolbibblan. 🌻🌻🌻🌻
Smartare löpning - Petra Månsson. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻
By the book - Julia Sonneborn. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Den röda adressboken - Sofia Lundberg. Ljudbok Storytel/Hyllan. 🌻🌻🌻🌻

November:
En vinter i Paris - Jenny Oliver. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻
Kärlek, bakelse och en mops - Annie England Noblin. Rec.ex. 🌻🌻🌻🌻🌻
Kvinnan i fönstret - A.J. Finn. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Doctor Who: The women who lived - Christel Dee. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Christmas on the Island - Jenny Colgan. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻

December:
The christmas wish - Tilly Tennant. E-bok. 🌻🌻🌻🌻
24 goda gärningar - Jenny Fagerlund. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻
Jag kommer hem till jul - Joanna Bolouri. Ljudbok Storytel. 🌻🌻🌻🌻🌻
Top ten uses for an unworn promdress - Tina Ferraro. Hyllan. 🌻🌻🌻🌻🌻
Decked with Holly  - Marni Bates. Bibblan. 🌻🌻🌻🌻🌻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar