onsdag 12 december 2018

Lucka 12 - Jag kommer hem till jul



Okej, den här var ju riktigt, riktigt bra! Den här passar verkligen in att läsa i juletider och jag älskar hur jag byter åsikt om Emily under läsningen. Först tycker jag hon verkar rätt ytlig och dum (speciellt eftersom vi ska vara lika gamla) men sedan blir hon vettig, tuff och en självständig kvinna. 

Jag tycker om att Emily, jag tycker om hennes granne och trots att de är helt galna så tycker jag om hennes familj. Boken skapar lite igenkänning - Emily är tex en 38-årig lärare med en mycket knäpp och kritisk familj. Japp, lägg på ett år så är det jag. Skillnaden är väl iofs att jag är gift då, men whatever. 

Jag vet, det här säger ju inte alls mycket om själva storyn men jag vill inte spoila för den här är klart värd läsningen! Det är en kaxig story och den känns väldigt modern och rätt i tiden. Läs den nu då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar