måndag 31 december 2018

Doctor Who: the women who lived



Sist ut blir den här fantastiska boken för oss Whovians - den är upplagd såsom t.ex. Godnattsagor för rebelltjejer men här behandlas bara kvinnor som på gott eller ont varit med i Doctor Who. Det är inte bara de snälla flickorna som får vara med - som synes på omslaget finns t.ex. Missy med där.

Jag har iofs inte sett de gamla klassiska Who-avsnitten men jag har sett från den nionde doktorn och framåt (inte hela senaste säsongen dock) men jag blir ju helt klart mer sugen nu när jag sett vilka coola kvinnor som finns med i de tidiga avsnitten. Visst är det roligare att läsa om dem som jag känner igen - River, Missy, Amy och Rose ❤ men jag uppskattar hur boken visar de olika sidorna som kvinnorna har och hur de fungerar både med de manliga och den kvinnliga versionen av doktorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar