måndag 31 december 2018

Smartare löpning



Jag läste en av Petra Månssons löparböcker i februari och blev inte så förtjust men när den här kom ville jag ändå läsa och se om det kunde vara något för mig - och det var det. Nu har ju tyvärr större delen av 2018 gått åt till att vila ut ett löparknä som började spöka i början av året men när det här inlägget publiceras är jag (förhoppningsvis) och springer längs Avenyn inne i Göteborg. Sylvesterloppet lockar även i år och jag ska ta mig runt har jag bestämt - ut med det gamla och in med det nya. 2019 har jag flera stora lopp inplanerade så nu måste knät börja fungera.

I boken Smartare löpning får vi 100 hacks som kan vara bra när motivationen tryter, när tiden är knapp eller när man känner sig fast i gamla rutter. En bra inspiration, väl värd att läsa.

2 kommentarer:

  1. knän ska en vara rädd om, gott nytt löparår

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Knäna höll hela vägen, men höften värker nu efteråt istället.

      Radera