söndag 30 december 2018

Fyra korta recensioner



Den röda adressboken har legat i hyllan länge men nu tog jag tag och lyssnade på/läste den. Den var ganska fin om kärlek och minnen. Lie oväntade överraskningar också, det gillar jag.



Top ten uses for an unworn prom dress har jag ingen aning om hur den hamnat i min bokhylla (för att den är rosa kanske?) men jag är glad att den gjorde det. Jag läste den i mellandagarna och den är söt om tonårskärlek, komplikationer när bästisens storebror är lite läcker och familjebekymmer - när man måste växa upp tidigt. Jag tänkte på filmen The kissing booth (Netflix) när jag läste den. Charmig och söt! Om att bli fuldumpad och inse att man inte är så osynlig och obetydlig som man kan tro.

Bildresultat för the girls' guide to homemaking

The girls' guide to homemaking är supermysig och härlig om en tjej som bara vill hitta hem. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg vad boken handlar om men jag ser på Goodreads att jag älskade den. Jag har för mig att den handlar lite om gammaldags handarbete och liknande - men ja, jag gillade ju den så bra var den säkert iaf.

Bildresultat för art matters

Art matters är en hyllning till konsten - att skriva, att teckna och att förändra världen med sin kreativitet. Definitivt värd att bläddra i, både för budskapet men också för Riddells läckra teckningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar