lördag 16 juni 2012

Gravidchock!

Det har inte direkt funnits varken lästid eller läslust de senaste veckorna - jag har legat sjuk (och då är jag så trött så läsa finns inte), det har varit skolavslutningar och fullt ös på jobbet. Jag har en stor hög biblioteksböcker hemma och ingen av dem lockar såklart. Jag vill läsa något glatt, enkelt och chick littit.

Belinda Olssons Reporter erkänner Gravidchock! slank ned i väskan och blev sanbbt läst - åh så skönt. Den var alldeles lagom lätt och underhållande - inte riktigt det bästa jag läst men lite kul att läsa om hur en graviditet kan kännas. Jag får dock lite flipp på Agata, bokens huvudperson, som inte fattar/accepterar/gläds åt sin graviditet - är inte det en tid då man ska vara sådär molnigt lycklig? Hon fortsätter stressa, dricka alkohol och gräla med sin kille om allt och inget. Jag blir lite stressad av henne - men samtidigt hade nog boken blivit tråkig och annorlunda om hon bara gett efter.

Trots att jag inte helt fastnade för Agata vill jag fortsätta läsa om henne - det finns tydligen en bok till om henne - Otrogen på öppen gata.

4 kommentarer:

  1. jo, det är en mysig tid, men ännu roligare när de små springer omkring, pratar, börjar läsa, fråga....

    SvaraRadera
  2. Bara den rubriken utan någon förklaring hade kunnat skicka ett graviditetsrykte genom hela boblmaf som tagit dagar att tysta ner ;)

    SvaraRadera