fredag 8 juni 2012

En bokklubbsbok för yngre

Juni började inte direkt bra - stressigt på jobbet med spexklippning, student och kursavslut - dessutom passade jag på att bli sjuk. När jag är sjuk är hjärnan mos och läsning finns inte på listan... Men men, i onsdag mådde jag lite bättre och gick på bokbyte - och visst kom det lite läslust på köpet!

Jag har en hög med biblioteksböcker som jag såklart vill ta tag i - samt en bokklubbsbok att läsa om, men jag kände samtidigt när jag fick lite tid över i går kväll att jag behöver något snabbt, lätt och enkelt.

Valet föll på The mother-daughter book club av Heather Vogel Frederick som jag först fick syn på när jag var i Paris i höstas. För några veckor sedan klickade jag hem den från Adlibris och nu blev den läst. Det är en söt historia om fyra unga tjejer (11-12 år) och deras mammor som tvingar dem att vara med i en bokklubb och läsa Louisa May Alcotts Little women. Trots att tjejerna är väldigt olika, tillhör olika gäng osv så kan vi ju alla räkna ut att de mognar och blir vänner tack vare den här klubben. Charmig och fylld med bokklubbsfrågor och recept efteråt. Det här är del ett av fem.

2 kommentarer: