måndag 3 december 2018

Lucka 3 - Christmas on the island



Det här är tredje boken i serien om invånarna på lilla ön Mure utanför Skottland där Flora har sitt lilla café. Nu är det juletid och som tidigare i serien så är det en del tinga ämnen som berörs. Det är nästan svårt att skriva om den här utan att spoila handlingen - så därför kommer jag inte skriva mer om handlingen. Läs serien så kommer du gilla den här också. 

Det är kanske inte överdrivet mycket julkänsla i den men julgranar och skolframförande av Jesu födelse finns med iaf. Annars är det mycket drama och vid ett tillfälle kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Jag gillar att Colgan inte låter allt vara soligt och fint utan har med svärta och låter det inte alltid gå som läsaren tror. 

Jag har tidigare skrivit om att jag tycker bifigurerna i den här serien är mer intressanta än huvudpersonerna och det stämmer även här. 

En stor lycka med just den här boken var att jag lyssnade på den på Storytel och kvinnan som läser har en ljuvlig skotsk accent. Det var en fröjd, om än lite svårt, att lyssna. 

1 kommentar: