onsdag 20 juni 2012

Något från min barndom

Nr 5 i utmaningen handlar om något som har med min barndom att göra. Möjligtvis hade Karlsson på taket passat in då min mamma spelade in på band när hon läste den för mig som liten. Jag älskade att lyssna på det bandet - jag kommenterade hela tiden det som mamma läste. Det är dock inte Karlsson som får vara med här - det är en annan favorit som farmor och farfar läste för mig.

Brevbäraren på Lagerlundsvägen är en otroligt söt historia om en massa djur som får post och är vänner - men stackars grisen får aldrig nån post. När brevbäraren märker hur ledsen hon blir så ser han till att han och de andra djuren bjuder in henne på ett stort kalas och sedan får hon massor med post nu när hon fått nya vänner.

Kortet föreställer mig som 3-4-åring vid vår pool där vi bodde mina första fem levnadsår. Livet var gött.

2 kommentarer: