måndag 22 juni 2020

Solsken och parmesan



Den här boken önskade jag mig i present till mors dag - jag menar, vad ska man annars läsa nu i sommar? 😉 Drömmen om Toscana är alltid med mig och vi har pratat om att åka tillbaka om några år (vi var där på bröllopsresa 2012). Även om den här boken nu inte riktigt utspelar sig i Toscana så är det de vyerna jag ser framför mig under läsningen. 

Christoffer Holst har verkligen lyckats skriva en mysig feelgood - jag blir hungrig, ressugen och inspirerad medan jag läser. Helt plötsligt byttes spaghetti och färdiga köttbullar ut mot lite hemmagjord pesto, lite tomater och jag började slänga ihop mat från grunden istället. Letade nya recept, provade annat. Okej, så alla nya maträtter kanske behövde matchas med lite vin också... 😉

Så, vill du resa i tanken, bli inspirerad och laga annat än den gamla vanliga pastan så läs! Ja, du kan ju faktiskt läsa den ändå för den handlar ju också om att hitta tillbaka till den man vill vara - att sluta gå runt i samma gamla fotspår och göra sådant man vet inte är bra för sig. Jag är så glad att jag fick den och den lästes snabbt och lätt! 

Nu ska jag gå och laga mat. Hurra! 

Betyg: 🍝🍝🍝🍝🍝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar