onsdag 3 juni 2020

Operation Sunshine



Jag fick till en lektionsfri dag och eftersom det var sol passade jag på att ligga i solstolen och läste en av juni månads hyllvärmare - en gammal Colgan som jag hittat på Erikshjälpen. 

Det var en perfekt bok att läsa i solen då den utspelar sig på en lyx”semester” i södra Frankrike. Evie jobbar i receptionen hos en privat plastikkirurgi och livet är väl lite sådär. Hon behöver en härlig semester. När hon får chansen att följa med sina chefer till Södra Frankrike på en stor konferens tar hon chansen att äntligen få testa på det där med lyxsemester. Som vi säkert alla räknat ut så blir det ju inte riktigt som hon tänkt sig... Spioner, kidnappning, bråkiga bröder och och så många män - oj oj! 

Jag skrattar högt flera gånger - jag charmas lätt av Evie och de dråpligheter som händer. Det här är en tidig Colgan, 2013 tror jag, och det märks. Det är inte någon svärta med, den behandlar inga tunga ämnen (okej, så omoralen i plastikkirurgi för ytlighetens skull men...) 

Jag gillade den och är glad att jag började med den - härlig (och snabb) sommarläsning! 

Betyg: ☀️☀️☀️☀️☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar