onsdag 10 juni 2020

Där kräftorna sjunger



Ikväll har Bokmaskarna haft ett coronaanpassat möte och diskuterat Där kräftorna sjunger av Delia Owens. Vi var alla överens om att det är en fantastiskt intressant skildring av djur- och naturliv och visst känner man med den lilla flickan Kya - men sedan störde jag mig på sidohistorien och slutet. Lugn - jag ska inte spoila. 

Det är en stark historia om den lilla flickan som lämnas helt ensam i träskmarken - inte så konstigt att hon inte litar på någon när hon så tidigt i livet blivit sviken av dem som ska vara henne närmast. Det är fint med de få som vill hjälpa henne - med de som får hjälpa henne men så har vi också de andra... 

Jag har jättesvårt att säga vad jag tycker om boken - jag satte en fyra innan samtalet och en trea efter - kanske får det bli något däremellan. 

Betyg: 🦞🦞🦞,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar