lördag 31 mars 2018

Fem snabba om påsken

Kulturkollo kör fem snabba frågor kring påsken och då jag har fått börja påskafton med sovmorgon och massor av egentid så kommer här mina svar innan dagens firande börjar.



långfredagslugn eller påskaftonsfest - jag tycker nog att lugnet på långfredagen är mysigare, men jag gillar att träffa familjen på påskfesten också.
dragé-ägg eller mandelägg - helst ska det dock vara Anton Berghs marsipanägg.
påskhare eller påskkärring - kärringar är bäst!
picka ägg eller rulla ägg - när jag gifte in mig i Grefvens familj så introducerades jag för äggpickning. Första året jag var med vann jag och min svåger har fortfarande inte förlåtit mig...
påskmust eller påsköl - dricker mest vatten men något glas påskmust slinker oftast ned.
Vad läser jag i påsk då? Som ni kanske såg i förra inlägget så testar jag påskekrim för första gången och jag kommer nog inte hinna fler böcker över påskhelgen...


2 kommentarer: