tisdag 13 mars 2018

Den som väntar





Jag fortsatte som sagt med Kristin Emilssons triologi om Amanda och den här (tänk del två) gillade jag mer än föregångaren. Nu börjar faktiskt Amanda få lite stake och hon börjar se att allt kanske inte ligger rätt till. Jag gillar också att Erik får en (nästan) mänsklig sida när allt går fel och han hittar tryggheten där han aldrig trodde den skulle finnas. Både Amanda och Erik beter sig väldigt själviskt men jag tycker det är fint när de till slut faktiskt börjar prata med varandra. 

Det är kul när det skrivs om Bokmässan i boken, som årlig besökare där känner jag igen mycket av det som beskrivs, även om både författaren och hennes karaktärer kanske är mer bakom kulisserna än vad jag är. 

Efter den här känns det mer lockande att läsa den tredje delen men som vanligt tar jag lite paus emellan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar