lördag 19 februari 2011

Dag 16 - Kvinnlig favoritkaraktär

Bridget Jones dagbok är första boken som någonsin fått mig att skratta rakt ut. Det här var nog första chic.lit. boken jag läst och jag älskade den. Jag älskade Bridget - jag kunde på så många sätt känna igen mig (och då var jag nog runt 17-18 när jag läste om henne). Jag äslkade att läsa om alla pinsamheter, om alla bekymmer med att hitta rätt man osv. Jag tyckte ju också att det var roligt att hon hade en Mr Darcy i sitt liv.

Så, nu har jag berättat tillräckligt. Shut up please, I'm very busy and important

2 kommentarer:

  1. Har fortfarande inte läst den boken, antagligen för att jag inte läser så mycket chic-lit, men borde absolut ta tag i saken och läsa böckerna om henne för filmerna är ju riktigt roliga =)

    SvaraRadera