torsdag 9 april 2020

Rules for visiting


Jag blev verkligen överraskad i julas när min man gav mig en bok i julklapp - jag brukar inte få böcker eftersom ingen vågar köpa sådana till mig. Han hade besökt Pocket shop och fått hjälp där (de känner mig rätt väl där...) och roligt nog hade han lyckats köpa en som jag spanat på.

Rules for visiting är egentligen ingen Lindabok, men jag gillar den. Den är långsam och lågmäld men också väldigt fin. Den handlar om en kvinna som bor med sin åldrade far och hon sköter sitt jobb i trädgården på ett universitet. Då hon planterat ett träd där som en poet blivit inspirerad av får hon oväntat en månads betald semester och bestämmer sig då för att hon ska besöka de fyra vänner hon en gång räknade som sina närmaste. Det är lite Eleanor Oliphant vibbar men här finns inget stort trauma i bakgrunden - bara en kvinna som inte passar hundra procent in i mallen av hur "alla ska vara".

Det är en fin berättelse om familj, vänskap, kärlek och trädgårdsskötsel och den var fin att läsa. Jag kommer nu att skicka den vidare till en av mina vänner som jag tror kommer uppskatta den.

Betyg: 🌳🌳🌳🌳

1 kommentar:

  1. låter som en trevlig bok... jag får inte heller julklappsböcker :)

    SvaraRadera