söndag 19 april 2020

Evvie Drake börjar om



Jag hade turen att vinna den här fina boken när Lavender Lit hade en tävling och jag blev väldigt glad för vinsten. Inte nog med att boken är otroligt vacker att titta på - så många har pratat om hur bra den är så ja, jag blev ju nyfiken. 

Förra söndagen läste jag en timma i den innan jag la mig - dagen efter försökte jag hitta lästid mellan lektionerna och sedan satt jag uppe sent och läste ut den - ja, för det gick liksom inte att lägga ned den. Tårarna rann och jag kände att jag hade tagit Evvie och hennes nära till mitt hjärta. 

Det jag verkligen gillade med boken är hur äkta den känns - även om det vi tänker ska hända händer så blir det inte Hollywoodfilm över det, det blir vardag. Folk har huvudvärk, folk bryter ihop och bäst av allt är att de också vågar chansa - men tar det försiktigt. Det är fina porträtt av småsöndriga människor - alla har ju tufft bagage men de fungerar ändå. 

Jag är väldigt glad att jag läste boken - gör det du med!

Betyg: 💖💖💖💖💖

(Här stjäl jag lite lästid i min lila läshörna mellan lektionerna - fördel med att jobba hemma 🤓) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar