torsdag 9 april 2020

I väntan på Jacques

 I väntan på Jacques handlar om Lollo som avskyr sitt jobb och ofta spenderar sin tid med att fantisera om drömkillen, Jacques, som dock inte finns på riktigt. När hon en dag hjälper sin grannes mamma i jakten på hennes son, visar det sig att han kanske är den drömkillen hon väntat på - han heter ju Jack! Hon ger sig in i en helt galen härva av lögner för att hjälpa alla att hitta den försvunna Jack och längs vägen blir hon bara mer och mer övertygad om att han är den rätta för henne.

Ibland blir det inte riktigt rätt och så kanske det var med den här - så många skrev om hur rolig och mysig den var så jag vill läsa. Tyvärr känner jag inte att jag håller med, jag störde mig så mycket på karaktärerna och själva historien. Den känns lite för överdriven och alla karaktärer lite för stereotypiska för att jag ska kunna njuta av den. Kanske var det för att jag lyssnade (jag vet att jag inte alltid är 100% fokuserad då) eller kanske var det fel tidpunkt (är jag i en stressperiod är ingenting bra) men tyvärr föll den mig inte i smaken.

Betyg: 💭💭

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar