onsdag 12 februari 2020

Tre x Lara Jean

Idag har Netflix premiär för film nummer två i serien om Lara Jean och jag älskade första filmen och nu har jag även slukat böckerna. Ja, jag verkligen slukade dem. Jag hade ju oturen att bli sjuk under läsretreaten vilket gjorde att jag varit hemma en vecka från jobbet pga egen sjukdom och sedan vab. Turligt nog gjorde detta att jag hann läsa alla tre böckerna och åh så fantastiska de var!

Okej, jag älskar dem!

Till alla killar jag gillat - första delen. Jag hade ju sett filmen innan så jag visste lite om vad som skulle hända - filmen är väldigt trogen boken tycker jag och det störde inte alls att ha ansiktena redan bestämda. Lara Jean, hennes familj och Peter de är så härliga och verkliga karaktärer. Jag älskar Jenny Hans detaljer som gör att man hänger med i Lara Jeans liv och vad som pågår där. Jag känner verkligen hur jag kliver in i storyn och engagerar mig - jag vill att allt ska bli bra.

P.s. jag gillar dig fortfarande - andra delen. Jag tänker absolut se filmen (typ idag). Den här var jobbig att läsa - de bråkar! Jag vill inte att det ska ta slut och jag läste med skräckblandad kärlek. Återigen så härliga karaktärer (Stormy!) och den känns fortfarande trovärdig och härlig.

Nu och för alltid, Lara Jean - tredje delen. Oj oj, nu blev det liksom verkligt. De växer upp, går vidare och framtiden ska bestämmas - även här satt jag som på nålar och läste och snyftade om vartannat. Jag ville inte riktigt att det skulle ta slut - jag älskar Lara Jean och hennes värld!

Jag är så glad att jag läste den här serien - jag ser den som första avslutade serien i utmaningen Finish that series och dessutom har den legat i hyllan ett bra tag. Hurra!

Det enda negativa jag kan säga om den här serien är att Lara Jean bakar chocolate chip cookies HELA TIDEN och det var ju som Pavlovs betingning - jag var ju tvungen att köpa hem massa olika sådana kakor...

Bok 1: 💌💌💌💌💌

Bok 2: 💔💔💔💔

Bok 3: 🎓🎓🎓🎓🎓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar