tisdag 11 februari 2020

Februari inleddes med läsretreat

Oj, jag åkte på läsretreat och försvann visst från bloggen ett tag. Ja, första helgen i februari så var det dags för Bokbubblarnas läsretreat i Varberg för fjärde året i rad! Det här blev en lite annorlunda vistelse för mig dock, det visade sig att jag var lite krasslig när jag väl kom ned. Jag lät inte det hindra mig från att ha en härlig helg men det blev mer vila och mindre bad än tidigare.





På fredagen kom jag ned sent på eftermiddagen, somnade direkt och sedan var det dags att möte de andra för att äta på pinchos - tyvärr hade de inga passionsmojitos men jag testade en jordgubbsmojito istället (den hade jag kunnat klara mig utan...) Efter maten bäddade jag ned mig i sängen och läste i The Brontë project tills jag somnade.



Efter en svettig (och eventuellt febrig) natt var det dags för frukost och lite läsning. Innan lunch träffades de flesta av oss för bokbyte och det var väldigt många intressanta titlar som tipsades om. Jag vann Gun love i utlottningen och det var en av dem jag tyckte lät riktigt intressant. Tack Fanny!







Efteråt blev Bokbubblarna intervjuade av Karin som jobbar på Gästis - vi ska få vara med i deras tidning - kul!



Jag och Sofie gick ut på lunch och lite shopping och sedan drog jag mig tillbaka till hotellrummet för att fixa kvällens quiz.

Vi åt en god middag och drack prosecco - sedan var det dags för mitt årliga bokquiz som jag i år kraxade mig igenom. Anna och Carolina vann - bra jobbat!



På söndagen kände jag mig riktigt kass så det blev frukost, lite läsning i Monster i terapi och sedan hade vi bokcirkel om Ålevangeliet, Järtecken och Villa Havsbris. Det var intressant att samtala om alla tre böckerna - jag är nog lite sugen på ålboken...













Sofie körde mig hem och sedan sov jag febrigt resten av söndagen. Som sagt, en annorlunda läshelg men det var som alltid mysigt och fantastiskt att få en helg med vila, läsning och boknördar - tänk vad kul det ska bli nästa år när det är femårsjubileum!

Som alltid fick jag med mig lite böcker hem... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar