söndag 12 januari 2020

Christmas shopaholic

I höstas såg jag på Instagram att Sophie Kinsella skulle ge ut en julversion av sin Shopaholic-serie och att hon skulle signera böcker i Sheffield. Jag har en kompis som bor där så jag frågade om hon möjligtvis skulle ha vägarna förbi en bokhandel och the rest is history. 





Kring nyår dök det upp ett fint paket på posten och jag blev så glad att jag slängde mig över boken när nya året börjat - och jag blev inte besviken! 

Jag känner igen mig så mycket (tyvärr) i Becky Brandon (née Bloomwood) och skrattar högt igenom hela boken. Hon är lite mer överdriven än vad jag är men så är hon ju påhittad också... men oj, jag borde verkligen inte känna igen mig så här mycket. 

Lite fint dock så känner jag även igen hennes man, Luke Brandon. Bortsett från att han verkar vara ganska rik och äger företag mm så är han väldigt lik min Grefve. Oändligt tålamod, vänlig mot alla och älskar sin fru trots hennes galenskaper. Fina egenskaper ❤️



I den här boken blir det Beckys tur att ordna julafton och hon vill vara alla till lags - lättare sagt än gjort när alla har olika önskemål och hon själv tror att allt måste bli perfekt. Hon försöker samtidigt lära sig sensmoralen från Grinchen - det viktigaste är att alla man älskar får vara tillsammans. 

Jodå, det finns allvar och fina stunder blandat med skratt och överdrifter. Jag älskar att läsa om Becky och hennes olika äventyr och känner mig inte färdig med henne ännu. Tack Ems för boken! ❤️

Betyg: 🎁🎁🎁🎁🎁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar