onsdag 15 januari 2020

Boktipsade på jobbet

Igår hade vi en temadag om sex, kärlek, relationer mm. på jobbet och jag fick spendera en heldag med att sitta i vårt bokrum och prata sex och kärlek i litteratur och ge boktips till eleverna. Det var helt underbart! Vi hade fullt ös hela dagen och flera elever lånade med sig böcker och blev positivt överraskade över att vi hade så mycket att erbjuda. Det blev också många intressanta diskussioner under dagen och jag gick hem med ett leende. 







Tanken med boktipsen var att visa den mångsidighet som finns när det gäller kärlek och sex i litteraturen - självklart finns det mer och större men jag fick ta lite av vad som fanns i hyllorna. 

Här är några av titlarna på de boktips eleverna fick: 
Jag, En
Dumplin’
Världens viktigaste kyss
Det finns annan frukt än apelsiner
Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske
The Rosie project 
Svindlande höjder
Förnuft & känsla
The fault in our stars
Sebbe sa nej
Sex som jag vill ha det
Mitt vågräta liv
Romeo & Julia
Respekt - en sexbok för killar
Hönan som drömde om att flyga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar