lördag 13 april 2019

Evelyn Hugos sju äkta män



För ett tag sedan fick jag hem den här vackra boken, Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid, från LB Förlag - stort tack! Omslaget lockade mig och jag blev glad när Bokbubblarna valde att vi skulle läsa den. Jag har blandat att läsa den på engelska hos Storytel och att läsa den svenska översättningen från LB och jag har inte reagerat något på skillnader i språket så det är ett gott betyg för översättningen.

Jag gillar verkligen berättelsen om den stora filmstjärnan Evelyn Hugo och hennes sorgliga liv - som utåt verkat så fantastiskt. Trots att detta är fiktion så dras ju tankarna till Hollywood och dagens stjärnor - hur mycket av det som berättas här pågår egentligen bakom kulisserna?

I Bokbubblarna diskuterade vi om det fanns blinkningar till gamla Hollywoodskådisar och det kom vi fram till att det måste vara - förmodligen fler än de vi upptäckte.

Berättelsen läggs fram som en intervju och bakom den finns hela tiden frågan - varför just hon? Jag tänker inte spoila men kan säga att jag hade inte förstått kopplingen vilket gjorde slutet mer spännande för mig.

Det här är en bok om kärlek, svek, lögner och att ge vad som helst för att nå dit man vill - kosta vad det kosta vill. det är verkligen en spännande och intressant historia och du bör absolut läsa den!

Betyg: 👗👗👗👗👗

1 kommentar: