lördag 27 april 2019

Bokträff i Jönköping

Om man redan är med i två bokklubbar så kan det väl aldrig skada att gå med i en till? 


I helgen som var besökte jag Jönköping för att träffa en massa härliga bokälskare och få prata böcker - en gång i månaden träffas nämligen Bokträff Jönköping - ett gäng lässugna bokälskare. Jag och dottern bodde fint på Grand hotell, ett hotell som passar en teälskare som jag! Tebuffé till frukosten och på sista kortet syns te + fat jag köpte med från hotellet. 









Tack till Malin och Ulrika för en riktigt välordnad bokträff! Bibliotekarien och barnboksförfattaren Åsa Storck var där och berättade om sin väg till författarskapet - det var väldigt intressant att få höra hur det gått till. Brita var med mig och hon fick en bok om Charles Darwin. Vi har hunnit börja läsa den och hon gillar den ❤️









Vi speed-dejtade och vi bokcirklade (jag var med i gruppen som pratade om den underbara Inte för nära) och slutligen så var det ett rejält bokbyte. Jag lyckades dock komma undan utan en enda bok med tillbaka - hurra! 














Tack alla som var med! Jättetrevligt att träffas - vi ses säkert till hösten igen! 😘😘😘


Gruppen träffas igen lördag 18/5 men då ska jag (kanske) springa Göteborgsvarvet så jag missar, men spana in @boktraff_jkpg på Instagram och anmäl er! 

2 kommentarer: