måndag 15 april 2019

20 snabba om våren



Linda har lagt upp en enkät med 20 snabba frågor om våren. Här kommer mina svar:

sommartid eller vintertid? Det är rätt skönt nu när det är ljust ”hela tiden”. 

ute eller inne? Jag vet att de tär bra att vara ute men jag föredrar inne - uterummet är ju iofs en bra kompromiss.

soffan eller sängen? Nu vet jag ju inte vad det är tänkt att man ska göra men jag kan både läsa och sova i soffan - däremot läser jag aldrig i sängen. 

påskris eller påskägg? Klart jag vill ha påskägg!

påskhare eller påskkärring? Takes one to be one 😉

chokladägg eller dragéägg? Choklad...

lax eller lamm? Lax är också gott men lamm äter jag rätt sällan.

gult eller grönt? #Färgförfan

påskliljor eller pingstliljor? Så vackra och härliga!

vitsippor eller blåsippor? Fint!

påskekrim eller feelgood? Båda! Har ju faktiskt börjat läsa mer och mer deckare/spänningsromaner.

Game of Thrones eller Avengers: Endgame? Båda! 

Mästarnas mästare eller Lerins lärlingar? Tittar inte direkt på MM men maken har på det ibland och jag gillar att se gamla fotbollsidoler.

Allsvensk fotboll eller slutspelshockey? Fotboll.

en i taget eller slalomläsning? Orka vänta, bäst att läsa lite olika beroende på humör.

långfredagslugn eller påskaftonsfest? Ja tack till lugn och mys.

morgonmänniska eller kvällsmänniska? Jag var ju såklart mer morgonmänniska innan jag fick barn men även nu så älskar jag att sätta mig i läshörnan på morgonen innan de andra vaknat.

påsköl eller påskmust? Ja tack till påskmust! 

vitt eller rött? Vitt vin iaf, helst Sauvignon Blanc från Nya Zeeland.

planera eller vara spontan? Jag föredrar att planera det mesta - skriva listor, fylla i kalendern. Min man är spontan. På sommaren kan jag också bli det men oftast älskar jag uppstyrt.


1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar! Håller med om att det är lättare att vara spontan på sommaren, men jag är rätt dålig på det!

    SvaraRadera