onsdag 4 maj 2016

May The Fourth be with you!


May The Fourth be with you! 

Tack Pocket shop för att ni skyltar era böcker med framsidorna, tack elever och kollegor under åren spm introducerat mig för den mysnördiga genren sci-fi och fantasy. 

Jag må inte ha sett eller läst ens hälften av de filmer/böcker/tv-serier som nämns i den här boken - men jag känner till dem väl ändå ;-) Det här är en väldigt underhållande och intressant bok fylld av små essäer om bl.a. Star Wars, Star Trek, Tillbaka till framtiden, Doctor Who och Sherlock Holmes. Om nördar, om att vara en hater, om Shakespearereferenser i Star Trek och om hur belästa de är i samma serie jämfört med i Star Wars (där tydligen ingen förutom robotarna kan läsa). 

Jag föll verkligen för den här boken, den är charmig och nördig och sådant faller jag för. Du måste inte älska eller vara alltför bevandrad i sci-fi eller fantasy för att uppskatta den, men du bör känna till genrena. Jag har knappt velat slita mig från boken. #lindaläser2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar