fredag 25 september 2015

Mysig chicklit - men varför är de alla likadana?


I tisdags vabbade jag och kunde då läsa ut en mysig bok. Jag gillar verkligen allt jag läser av Ali McNamara! 

Den här boken köpte jag pga titeln, den handlar dock inte om Austens Mr Darcy men var lika bra för det. Istället handlar den om en tjej som heter Darcy som ärver en liten ö utanför Irlands kust. Hon måste dock bo på den ett år och bygga upp ett fungerande samhälle där om hon vill få ut resten av arvet... 

Den här boken är väldigt mysig och jag gillar böcker där karaktärerna går igenom förändringar för att hitta sitt bättre jag, men jag börjar tröttna lite på att all chicklit följer Austens klassiska spår. Den svårmodiga, mörka mannen som visar sig vara rätt och den charmiga som visar sig vara fel. Någon gång skulle det vara kul om det kom in en tredje person som huvudkaraktären faller för - våga bryta chicklitnormen! #LindaLäser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar