lördag 10 maj 2014

Läser du alltid ut en bokklubbsbok?

Jag måste ju erkänna att det känns lite jobbigt att det var jag som valde bok till Bokbubblarna och jag kan bara inte ta mig igenom den! Vi ska läsa The tiger's wife/Tigern i Galina av Téa Obreht som jag haft som hyllvärmare i flera år. Jag köpte den för att den lät intressant och jag har länge velat läsa den. Nu valdes den som bokklubbsbok och jag kan inte komma in i den. Långsam, virrig, svår och jag har väldigt lite tid dessutom (hej rättning av NP samt springa Vår ruset) och jag vet inte - ska jag försöka läsa så långt jag hinner eller ska jag bara lägga ned? Jag har kommit 100 sidor och den är 335...

Vanligtvis vill jag ju läsa när det är en bokklubbsbok, men... Hur gör ni?

4 kommentarer:

  1. Slutar läsa, alltid, och berättar på träffen varför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har så svårt för det, men jag har vid tre tillfällen innan inte läst den bok som bokklubben valt.

      Radera
  2. Svar: Nej. Om jag inte hinner eller i te har lust så läser jag inte klart, men det kan ju vara intressant att veta varför man inte gillar så jag brukar ge den en ärlig chans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju just det... Vi får se hur det blir.

      Radera