onsdag 30 maj 2012

Rob Lowe's stories

När chansen finns att läsa om snyggingen Rob Lowe så hittar jag tydligen tid fastän det just nu är fullt upp med rättning, spexfilmande och vardag. Jag läser inte så ofta biografier men försöker få till någon då och då.

Jag tyckte det var en trevlig lässtund jag fick, jag har inte så mycket koll på Lowe men har sett de flesta av de filmer han pratade om (bl.a. The Outsiders, St. Elmo's fire, West Wing). Han verkar vara en genomsnäll kille som har följt sin dröm, hamnat i klister och tagit sig igenom det och växt. Han pratar om vänner han växt upp med (bröderna Penn och bröderna Sheen/Estevez), om hans auditions, om the Brat Pack, om folk han jobbat med och inte ett ont ord fälls om någon. Sexfilmandet av två minderåriga som väl är den skandal han är mest känd för tar han upp lite i förbifarten och nämner att det det var en tuff period som han tog si igenom. Samma sak med alkoholen och rehab.

Till skillnad från Anthony Kiedis självbiografi som jag läste förra sommaren så var det väldigt upplyftande att inte behöva läsa om knark, sex och skit om andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar