tisdag 26 oktober 2010

Bokmaskarna läser vidare

Igår hade vi möte igen med Bokmaskarna där vi hade läst valfri bok av Haruki Murakami. Det var väldigt kul eftersom vi hade läst olika och på så sätt täckte en stor del av hans böcker. Jag blev iaf sugen på att läsa fler, tur att jag köpt hem alla.

Vi träffades på Tranquilo så det blev en god paella och en fantastisk fruktdrink med passionsfrukt till. Som vanligt blir det väldigt mycket prat om annat än böcker men det är det som är så skönt med en kollege-bokklubb - vi kan prata om det vi behöver/vill och samtidigt tipsa varandra om böcker och se hur vi tolkar dem.

Nästa gång ska vi gå på bio och se Lyckan, kärleken och meningen med livet som vi då också ska ha läst och gången efter det blir det spadag med bokprat. Härligt!

Läser i Bokmaskarna: Eat, pray, love av Elizabeth Gilbert och valfri bok av Alice Munro

Läser privat: The end of Mr Y av Scarlett Thomas

6 kommentarer:

  1. Och nu har du ju tiden att ta det lugnt och läsa dem. Jag fick en bok av Munro igår på Yourlife-eventet. Spännande för jag var sugen på att läsa något av henne.

    SvaraRadera
  2. Kul! Vilken då? Jag har bara hört hennes namn innan men kan inget hon skrivit.

    SvaraRadera
  3. Har också en bokklubb med fd kollegeor och studievänner från olika tider. Trevligt att prata både böcker och annat!

    SvaraRadera
  4. O: Visst är det! Ibland är det ju bara skönt att ha ett inbokat tillfälle att träffas och dricka drinkar och tjöta (och att man sedan får läsa böcker är ju en trevlig bonus).

    SvaraRadera